Zkušenosti z terénu: Pomoc s pojistnou událostí i zajištění budoucnosti
Pojišťovací poradci se denně setkávají s lidmi, kteří řeší různé životní situace. Někdy se jedná o banální pojistné události, jindy o dramatičtější životní zvraty. V následujícím článku se s vámi poradkyně pojišťovny Allianz podělí o příběh dvou klientů, pro něž se stala nejen pomocnicí s pojistnou událostí, ale i průvodcem v oblasti pojištění a zajištění budoucnosti.
Zdroj: shutterstock.com
Záskok na pobočce
Při mém záskoku na pobočce v Přešticích, přišel začátkem dubna klient, že chce nahlásit pojistnou událost, jako poškozený. Shodou náhod mi ve stejný den o pár hodin dříve přišel nahlásit škodu i viník autonehody. Při pomoci klientovi jsem zjistila, že je vozidlo pojištěno u konkurenční pojišťovny, ale protože si ani jeden z účastníků nevěděl rady a oba byli z nehody v šoku, ochotně jsem jim pomohla nehodu telefonicky nahlásit.
Po nahlášení pojistné události s poškozeným, jsem se jej zeptala. ,,Teď to byly naštěstí jenom plechy, ale co kdyby šlo příště o Váš život a něco se Vám stalo, jak máte chráněné Vaše zdraví?“ Odpověď zněla: ,,Nejsem nijak chráněný a žádné pojištění nemám, a to se mi ještě před pár měsíci narodilo dítě a každý den jezdím dodávkou, jako řidič.“ Krásná ale i smutná příležitost při nahlášení pojistné události uzavřít životní pojistku. Na přání klienta jsme si domluvili schůzku a o čtyři dny později jsem s ním uzavřela životní pojištění za 1 312,- /měsíčně, tedy podle současných finančních možností klienta, ale i tak aby mohl v klidu spát a užívat si svoje čerstvě narozené miminko. Klient mi poděkoval a odcházel velice spokojený.
Cesta za klientem
V březnu tohoto roku jsem jela za klientem na osobní schůzku do jeho autodílny. Při odchodu jsem si řekla o doporučení, ale žádné jsem bohužel nedostala. V dílně byl právě klientův kamarád, který mu chodí do dílny pomáhat. Zeptala jsem se jestli je také pojištěný, když opravuje auta a hrozí mu větší riziko úrazu. Řekl mi, že je pojištěný u konkurenční pojišťovny, ale že u Allianz má přes online srovnávač pojištěné vozidlo, ale jakou má pojistku a kolik platí, neví. Nenechala jsem se odradit a vzala si od klienta rodné číslo včetně telefonního kontaktu.
Druhý den jsem klientovi volala s informací ve věci jeho smlouvy s tím, že může ušetřit 1 500,- ročně. Na následné schůzce jsme předjednali pojištění vozidla. Zároveň jsem zjistila, že klient před pár dny vyhořel, nebyl pojištěny a bude muset zaplatit 300 000,- ze svého, což je pro něj dost peněz. Nabídla jsem klientovi pojištění domácnosti a vysvětlila užitky, proč být pojištění i když je v bytě ,,jen'' nájemníkem. Klient souhlasil a byl rád, že mu toto pojištění nabízím, aby v případě další škody nemusel použít své vlastní zdroje. Kromě předjednaného autopojištění, jsme uzavřeli i pojištění Můj Domov.
V závěru schůzky jsem vznesla dotaz, kde má klient svojí životní pojistku, kterou zmínil při našem prvním setkání. Smlouvu klient k dispozici neměl, z důvodu vyhoření domácnosti. Společně s klientem jsem zavolala do konkurenční pojišťovny, aby mu pojistnou smlouvu zaslali. Klientovo uzavřené životní pojištění, bohužel, z důvodu klesajících pojistných částek nepokryje výpadek příjmu a nezajistí rodinu v případě úrazu či nemoci. Klient má dvě děti, pracuje jako sanitář, dvakrát do týdne chodí vypomáhat kamarádovi do autodílny, jezdí denně autem a na motorce. Klient mi sdělil, že si ode mě rád nechá poradit i vytvořit pojištění jemu přímo na míru, aby zbytečně nepřeplácel, jako v případě stávající pojistky. Schůzka byla domluvená na 29.04.2024.
Oba příběhy ukázaly, jak je důležité mít správně nastavené pojištění, které v případě neočekávaných událostí chrání samotné osoby i jejich blízké a vytvoří dostatečnou ochranu pro všechny životní situace.
Autor: Allianz pojišťovna